Zdeňka Ortová, spisovatelka

Z Vašich dopisů

22. července2017
Alena
 

Milá Zdeňko, také si chodím přečíst Vaše články na idnes. Jsou moc pěkné, se zajímavými tématy.

Ale reaguji na příspěvek od Veselina Nermuta. Manžel vylepšuje zahradní studnu, sloužící nám již dlouhá léta. Výrobce klasických šindelí, ne těch kanadských, tvářících se všelijak, jen ne pěkně, jsem již sehnala, dřevo máme. A zrovna včera jsem hledala na internetu prodejce štoudví, sudů, džberů, věder, válců a kol k dřevěným studním na zahradu. Ale ne k žádným atrapám, ale k pořádné studni. Ne na pitnou vodu, tu máme vrtanou 30 metrů hlubokou, ale na studni, do které přitéká voda z okapů a slouží na zalévání. A protože většina prodejců nabízí spíše hračky než pořádné výrobky, hledala jsem jejich výrobce. A i to byl problém, není jich mnoho a jejich výrobky nepatří zrovna k levnějšímu artiklu. Ale nejdříve jsem si našla, jak se který výrobce jmenuje.

Tak tedy vím, že dříve byl výrobce -specialista - na určitý druh nádoby. Byli bednáři, kteří vyráběli menší nádoby, sloužící v domácnostech, různé štoudve, máselnice, ale i soudky stažené dřevěnými obručemi, ale vše bylo menší, to je v tomto případě důležité.

A pak byli bečváři, ti vyráběli velké sudy na mnoho litrů tekutiny, a ty spojovali kovovými obručemi.

A jak jsem psala o specializaci, byli také korytníci nebo neckáři, či trokaři...

Domnívám se, že hrnčíři pracovali pouze s hlínou, ne se dřevem.

Ještě se vrátím k článku na idnes. Podle nějakého zákona vám v prodejnách musí zabalit každé zakoupené zboží. Což je nesmysl, konzervě hrášku se jistě nic nestane v tašce bez obalu. Ale u knih je to něco jiného. Opět, jako všude, záleží na lidech, jak se práce chopí a jak se chovají. A nebylo by vhodné do prodejen, kde si nás jejich majitel neváží, nechodit? Vybrat si ty, kde se k nám chovají slušně, zrovna tak i internetové prodejce vybírat podle svých zkušeností nebo doporučení? Možná, že se těch nepříjemných později zbavíme...

Ono to bude tak, že když prodejcům zakázali rozdávat tašky s reklamním potiskem,

 

Milá Alenko, upřímně děkuji za všechny věcné připomínky i za další povídání. Bohužel Váš dopis dorazil nedokončený, ale nevadí, já jsem se zorientovala :-) Úžasně jste rozebrala štoudve a spol. Ať Vám studna dobře slouží a všechna vylepšení dělají radost.

Co se obalů týká, člověk by měl hájit svoji důstojnost a své peníze utrácet jen tam, kde si ho jako zákazníka váží. A tak poslední dobou dělám to, že si ve velkých prodejnách knihy sice prohlédnu, očima vyberu, ale pak zapíši zajímavé tituly do bločku a objednám si je v knihkupectví u nás. Naší menší prodejně zvýším drobně tržbu, knihkupci udělám radost a on mi ještě nikdy knihy jen tak nešoupnul do ruky.

Ještě jednou děkuji za milou reakci a těším se zase někdy "na čtenou".

Srdečně

Zdeňka O.

Co se chystá

POSTŘEHY

Víte, že jsou i ženy, které za kabelky neutrácejí? Ať jdou kamkoli, mají s sebou jen emoce a mobil.

Aktuálně

23. dubna 2018
Čestné uznání
Reportáž ze světa knihy

Z Vašich dopisů

Alena

Milá Zdeňko, také si chodím přečíst Vaše články na idnes. Jsou moc pěkné, se zajímavými tématy. Al... celý text

Veselin Nermut

Vážená paní, bednář se zabýval výrobou sudů, zatímco štoudve, vyráběl hrnčíř. Tolik k Vašemu posledn... celý text

Kitty

Milá paní Zdenko, líbí se mi vaše psaní. Na stránkách iDnes jsem chtěla "komentovat a chválit", ale ... celý text

Kontakt

Chcete-li mi něco pěkného napsat, tak na tuto adresu, prosím:

 

zdeort@seznam.cz

Napište mi vzkaz

Vaše jméno:

Váš e-mail:

(na stránkách se nezobrazí)

Váš vzkaz:

Kontrolní údaje

Sem prosím napište číslo
sedmset čtrnáct:

Toto pole nechte prázdné:

ODESLAT

 

JOUDAweb - autorka © Taťána Kubátová, e-mail:obchod@tkweb.cz, web: www.jouda.tkweb.cz            Aktualizováno: 10. 4. 2018